Oszukane "na BLIK"
Cyberprzestępcy, aby wyłudzić pieniądze, często wykorzystują popularne portale społecznościowe oraz komunikatory. Jedną z metod stosowaną przez przestępców jest próba uzyskania kodu BLIK. Tym razem ofiarą oszusta padły dwie kobiety, które straciły w sumie 1500 złotych. Myślały, że przesyłając kody BLIK pomagają swojej znajomej.
Wczoraj do sejneńskich policjantów zgłosiła się 31-letnia mieszkanka powiatu sejneńskiego. Kobieta poinformowała policjantów, że ktoś podszywając się pod nią oszukał jej dwie znajome. Jak ustalili mundurowi, ktoś włamał się na konto społecznościowe kobiety i w jej mieniu, za pośrednictwem komunikatora prosił o pożyczkę. Pieniądze miały posłużyć do opłacenia zamówienia. Ponieważ osoby były przekonane, że korespondują ze swoją znajomą, wygenerowały kod BLIK i przesłały go za pomocą komunikatora. W ten sposób straciły w sumie 1500 złotych.
Ostrzegamy!
Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.
Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:
- weryfikuj tożsamość osób, które wysyłają wiadomości z prośbą o pożyczkę,
- najpierw skontaktuj się z nimi telefonicznie i upewnij się, czy faktycznie potrzebują tego rodzaju pomocy,
- nie kieruj się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem,
- pamiętaj o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne,
- stosuj dodatkową ochroną konta może to być dwuskładnikowe uwierzytelnienie,
- wybierając pytania bezpieczeństwa stosuj hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko ty znasz odpowiedź,
- pamiętaj również o tym, aby nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej.